penagih--penagih belog ini.

Monday, 13 May 2013

Bukan seperti dulu.

darah merah,
keluar berulang kali
sakitnya sedikit
namun mengubah diri aku secara total.

termenung,
sentiasa aku mengenangkan 
namun bagaimana harus tuk aku menyalahkan diri
atas kesalahan yang aku sendiri tidak tahu 
mengapa ia boleh terjadi

masa depan,
aku biarkan terumbang ambing
aku biarkan gelap.

kini, 
mati sudah diri ku yang sebenar
yang tinggal kini 
hanyalah diri aku yang palsu.








Friday, 19 April 2013

Rolling in the Deep.

There's a fire starting in my heartReaching a fever pitch and it's bring me out the darkFinally I can see you crystal clearGo ahead and sell me out and I'll lay your ship bare.

See how I'll leave, with every piece of youDon't underestimate the things that I will doThere's a fire starting in my heartReaching a fever pitch and it's bring me out the dark.
The scars of your love remind me of usThey keep me thinking that we almost had it allThe scars of your love, they leave me breathlessI can't help feeling.
We could have had it allRolling in the deepYou had my heart inside your handAnd you played it to the beat.
Baby, I have no story to be toldBut I've heard one of you and I'm gonna make your head burnThink of me in the depths of your despairMaking a home down there as mine sure won't be shared.
Could have had it allRolling in the deepYou had my heart inside your handBut you played it with a beating.
Throw your soul through every open doorCount your blessings to find what you look forTurn my sorrow into treasured goldYou pay me back in kind and reap just what you sow
Now I'm gonna wish you never had met meYou had my heart and soulTears are gonna fall, rolling in the deepAnd you played it to the beat.

p/s: teringin pulak nk translate seketoi-seketoi lirik lagu ni. mesti sentap je kan bila baca? kakaka. selamat berhujung minggu uolss. okbye :)



Wednesday, 17 April 2013

Bisikan doaku dalam butiran tasbih. :)


Assalamualaikum warahmatullah..

3.50 petang
Aku kini berhibernasi di bilik rehat sahaja.
Tak mampu aku pulang ke bilik sendiri
Kerna tak larat nak hadap pelbagai soalan kenapa di mana siapa berapa bagaimana
Yang akan dilemparkan oleh rakan sebilikku, Kak Amy ke aku.
Ah lupakan lah hal aku yang itu.

Yang sebenarnya aku nak short update je
Dah lama kan tak share perkembangan diri dalam blog ni
Ok lets go!

1.      Esok pukul 12.00 tengahari, aku dipanggil untuk menghadiri temuduga untuk bekerja part-time di Restoran Ikan Bakar Abang Burn. Waktu bekerja 4.00 petang-10.00 malam. Sedang eloklah bagi aku. Hmmm Restoran itu terletak di Cheras Perdana. Celah mana Cheras Perdana tu pun aku tak tahu lah. Takpelah, boleh kot cari. :)

2.      Praktikal aku berbaki lagi 9 hari. Guess what, aku hanya hadir praktikal 4 hari sahaja. Kenapa? Nanti-nantilah aku cerita.

3.      290413 ni, aku dikehendaki hadir temuduga untuk Diploma Nursing S.P.A. Alhamdulillah ini kira masuk kali ketiga dah aku dipanggil. Harapnya ada rezeki aku untuk masuk dalam bidang kejururawatan ni. Amin ya Robb.

4.      Aku tidak layak mengundi. Pfttt. Penat-penat je pergi mendaftar kat pejabat pos itu hari. 

5.      Hampir 2 minggu aku tidak menghubungi keluarga, rakan-rakan sekelas dan pensyarah aku. Malah siap menghilangkan diri. Kenapa? Haa itu pun nanti-nantilah aku cerita.

6.      Elaun aku dapat RM3,000 awal April haritu dah habis licin semua sekali. Gila lah aku pun tak tahu la kenapa boros sangat aku ni. Uhuk



Okey, itu je kot, pape nanti aku update lain pulak.
Jaga diri baik-baik ya. Sayang korang semua sangat-sangat.
Muahh! :D


Friday, 12 April 2013

Lari dari realiti.

di mana jalan realiti?
aku tak nampak.
atau aku rasa aku yang membutakan mata aku.
dari menghadap realiti yang menyakitkan.
realiti yang memedihkan.

kalian,
maafkan aku.
buat kali yang entah keberapa kali,
aku menjauh.
aku menghilang.

ini semua luar dari jangkaan aku.
jika kamu risaukan aku,
kamu perlu tahu,
bahawasanya aku lebih risau, 
aku lebih takut.

aku takut dengan diri aku sendiri.
dan aku tak mampu mengawal diriku,
yang terlampau berani bermain dengan takdir,
sehingga tanpa sedar,
aku sebenarnya menzalimi diri aku sendiri.

maafkan aku ya.

:(

Tuesday, 26 March 2013

Sendiri lagi.

25 Mac 2013

Dia:
thank you very much to you.
for everything you've done.
goodbye.

Aku:
ok. bye.

Dia:
get lost k. :)

Aku:
ok.

Dia:
kalau you sayang i, macam biasa lah,
block dia dari Facebook you.

Aku:
i dah block dia dari awal lagi.
sebab i tahu dia berniat tak baik terhadap kita.
tapi i rasa i sedar diri siapa i kan.
sorry for disturbing you.
lepas ni i tak kacau you dah.
thanks for everything.

Dia:
ok.






p/s: aku kehilangan dia selepas 3 hari menyulam cinta. peritnya hati ni tak tahu nak cakap macam mana. dia dah selamatkan aku dari derita, kemudian dia juga campakkan aku ke lubuk derita itu semula. im hurt, dear. kenapa you mudah sangat terpengaruh dengan cakap org lain? kenapa? :'(








Tuesday, 19 March 2013

Kau dipaksa, aku terpaksa.

Hati siapakah mampu menahan rasa terkilan
Setelah percintaan dihujani halangan
Sia-sialah aku berkorban selama ini
Andai dirimu tak mampu aku miliki.

Pernah jua ku terluka dihiris belati tajam
Walaupun rasa pedih masih mampu ku menahan
Tapi kini aku luka erti luka perasaan
Walaupun tak berdarah bisa buat aku gundah.

Kutahu cintamu amat kuat untuk diri ini
Namun tak memberi erti
Jurang pemisah di antara kita
Makin hampir ketara.

Korus
Hina sangatkah aku pada pandangan keluargamu
Hingga sewenang tohmahan dilemparkan
Engkau hanya bisu melihat aku
Yang bermatian seorang menepis hinaan

Oh kasih andai ini kesudahan
Ikhtiarku tiada lagi
Walau kita saling sayang
Terpaksa kuundur diri
Agar tiada pihak terluka kerna kita.
 
Kau dipaksa lupakan aku
Dengan rela kau menurut
Ku terpaksa lepaskan mu
Walau sayangku bertaut.



p/s: aku is repeating lagu ni berulang kali. aritu masa karok lagu ni, air mata aku menitik masa masuk part korus. k sekian, bye.

Thursday, 14 March 2013

14032013 secara rawak. :)

assalamualaikum
ni aku dalam Dewan Melati
pensyarah dok membebel pasal praktikal kat depan
aku dok berbual dengan Wahida kat belakang
mesyuarat sulit uolss.
kakaka

aku just nak update random je lah pasal aktiviti aku:

1. esok aku akan gi interview SPA. moga-moga semuanya lancar lah. dokumen penting aku masih belum setelkan sepenuhnya. karang petang-petang sikit kot aku belek balik.

2. aku call ebal semalam. alhamdulillah rasa lega bila dapat dengar suara dia, dapat berkongsi cerita dengan dia dan the most important thing aku lega kami boleh berborak macam dulu-dulu. :)

3. hujung minggu ni member aku ajak gi Melaka. bercuti katanya. aku ni berbelah bagi jugak ni sebab duit tak berapa nak ada, esaimen berlambak-lambak. tapi aku dah cakap confirm pergi. zzzzzzz. entahlah, layankan je kot. sabtu ahad je pun. hee

4. minggu depan 210313, aku kena jumpa Dr Khuzaimah sebab nak mintak laporan perubatan. Unit Peperiksaan dan Hal Ehwal Pelajar kolej aku mintak laporan perubatan sebagai bukti aku tak hadir kuliah sebab sakit, bukan sebab sengaja ponteng.

5. mulai 010413, aku akan praktikal. sebulan wei. harap-harap diorang kt tempat praktikal tuww baik hati belaka. berdebor gak dada ni nak ngadap super senior ni. hukhuk

k tu je kot. bateri laptop nak habes. bye korang.

:D