penagih--penagih belog ini.

Friday 14 December 2012

15 hidden thing dalam diri aku. :)

aku banyak sangat cerita  pasal dia kebelakangan ni kan
aku rasa aku nak stop la kot
entah kenapa aku rasa sakit hati pulak
bukan sakit hati ke dia
sakit hati dengan diri sendiri.
=..='

okey harini aku just nak share hidden thing about aku
dulu kat blog lama, aku pernah buat
tapi aku rasa aku nak buat balik pulak
:)

1. aku ni jenis minah lembap sikit. maksud aku, kalau buat satu-satu keje tu, take time lama. contoh, kalau basuh pinggan berlambak, aku amek masa 1 jam paling cepat. itu paling cepat, paling lambat pikir lah sendiri. haha

2. aku ni jenis lebih selesa dengan strangers tapi sebaliknya bila dengan orang yang aku kenal. mungkin disebabkan ada tragedi-tragedi tertentu, maka aku jadi macam ni.

3. aku sebenarnya peminat lagu-lagu melayu dan english. tapi disebabkan patah hati punya hal, aku terus boleh nak melayan lagu kpop. lagu kpop kan tak paham, makanya takde nak sentap apa. hilang elejik aku ke kpop. haha.

4. aku takde favourite colour. aku jenis suka colour ikut trend. kalau time tu tengah in colour biru, makanya aku suka biru. tapi lately, aku perasan aku cepat berkenan kat baju colour putih. rasa macam tenang pakai baju putih. :)

5. aku tak pandai layan budak-budak. kalau baby, aku okey lagi. tapi kalau budak yang tengah nak membesar tu, aku is rimas. aku pun tak tahu la macam mana esok kalau kahwin dapat anak bagai. kan orang kata perempuan pandai melayan budak-budak, oh mungkin tapi bukan aku la. =.='

6. makanan wajib aku ialah telur goreng. kira macam addicted lah. dari kecik aku macam ni. cuma bila dah besar ni, boleh kawal skit la. bila aku dok rumah, ok tak terkawal balik. haha

7. aku kalau baca novel or tengok drama or baca blog orang, aku suka layan cerita orang yang dah berkahwin. sebab realistik.

8. aku suka duduk kat rumah. kadang tu jealous gak tengok kengkawan lain suka hangout, tapi entah. aku lebih selesa duduk di rumah. tapi kalau aku bergaduh dengan mak aku, terus rasa nak lari rumah je terus. kahkah

9. aku kalau pergi pasar malam mesti beli ayam goreng oh. aku suka part yang dekat dengan punggung ayam tu. shedap gilew. haha. tapi kalau makan kfc, mana-mana part pun sedap je bagi aku.

haaa part ni ah aku suka gilaaaaa! aumm! hahaha


10. aku suka dengar lagu tapi aku tak suka menyanyi. menyanyi just dalam hati je. mungkin sebab aku jenis susah nak tangkap satu-satu lirik. aku tak macam adik-adik aku, sekali dua dengar terus pick up lirik. gila lah diorang =.=

11. aku adalah manusia yang suka kepelbagaian. aku selalu berubah minat. macam sekarang aku cakap favourite aku blablabla, esok lusa tak tentu kekal. aku memang macam tu.

12. tapi kalau bab makan, aku jenis takut nak mencuba makanan pelik-pelik. sebab karang tak sedap, langsung putus selera makan aku. aku dahla susah nak makan orangnya. *sila percaya* haha

13. aku suka sangat no 7. tak tahu lah kenapa. life aku banyak dikelilingi dengan no 7.

14. aku suka baju murah tapi nampak mahal. baju-baju yang aku beli sendiri harga tak pernah lebih dari rm30. lebih dari tu, aku rasa mahal gile nak mampus.

15. aku suka baca buku. kalau pergi shopping mall, antara tempat wajib pergi ialah popular takpun mph. aku rela berdiri lama-lama mengadap buku. kenkadang tu mencangkung bagai. tak tau malu betul. belinya tak jugak. kahkah

okey, 15 je lah dulu. ada banyak lagi kalau nak cerita pasal aku.
tapi karang bosan pulak korang kan dah berjela-jela aku jack diri sendiri je.
teehee

selamat berhujung minggu eh semua.
:)

12 comments:

  1. tak pernah bosan kan dgn telur goreng. hihihi.
    meh sep sikit, lelakisemalam :D

    ReplyDelete
  2. hoho, bila aku bace satu2, rase mcm kite byk persamaan, adakah kite ade jodoh?? hahaha gurau je :p emm, kecuali part bace novel, sbb aku mmg xboleh bace novel sbb xsuke tgk tulisan, aku prefer komik dpd novel, haha then ade la lg yg xsame, tp part beli baju murah nmpk mahal tu aku pon sama, aku xkisah harga tp aku kisah stylenya, hihi and me also lebih selesa dgn stranger, sbb saling xmengenali, so ape pon yg kite cerita, dia tetap dgr dpd kite je, hahaha, so mesti dia skong kite selalu dan xpecah rahsia :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. lynn ni kelakar lah.
      mmg kita ada jodoh kot.
      tu jumpa kat sini. hihi
      alah yg baca novel tu dah berabad dah aku tak sentuh.
      last baca dalam 2 tahun lepas kot.
      sekarang aku more kepada bahan bacaan yang pendek-pendek. yup, dgn strangers kita lebih rasa selamat.
      takde nak busuk hati ke ape. :)

      Delete
  3. kebanyakan sama dengan aku,

    telur goreng, no 7 dan buku novel :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeay! sama la kite,rapunzel.
      ramai rupanya addicted dengan telur goreng.
      :D

      Delete
  4. Farah , no.3 , 14 , 15 tu samalah dengan Niena .. Kadang bila dengar lagu melayu .. Niena suka lagu rock kapak dulu .. Macam ukays , screen , spring .. Zaman2 rock kapak dulu .. Pasai lagu dia semua beremosi .. Kita pun terikut sama .. Bi pun kita faham maksud .. lagi2 bila lagu avril , when ur gone .. Sentap .. La ni memang duk layan kpop ..

    Bukan setakat penyanyinya yang hensem,cntik,comel , bahkan liriknya kita tak faham .. Itu paling best .. Hihi ..

    ReplyDelete
  5. dah boleh buat filem mcm 10 thing about marry cuma tukat title saja

    100 things about Farra hihihihi
    (listkan sampai cukup yg keseratus sis)

    ReplyDelete
  6. yang no.3 tu, haha. ada benarnya!

    15, itu menarik.

    -AsaSiaga-

    ReplyDelete
  7. best baca hehehe...
    byk gak yg sama dgn akak
    seppp! haha

    psl budak2 tu klu dh anak sndiri sok otomatik pandai layan. x jadi lg mmg la rase mcm x boleh..it happen naturally nanti =)

    ReplyDelete
  8. Sempoi.
    You are someone whom true to yourself. :)
    Stay the way you are as long as you are happy with this life :)

    ReplyDelete