penagih--penagih belog ini.

Monday, 7 November 2011

tanpamu.

alhamdulillah
selesai sudah hari raya korban
bagiku hari raya yang bermakna
kerana dia sentiasa di sisiku
walaupun tiada di depan mata.
:')

walaupun kadang kala aku merepek cakap bukan-bukan
fikir bukan-bukan pasal hubungan kami
namun
dia melayanku dengan matang
dan aku pun tak jadi nak mengada-ngada sangat.
hehe

mungkin
orang akan kata
baru bercinta memanglah begitu
ye,aku tahu
hubungan cinta kami masih hijau
baru berusia 8 hari

tapi entah.
aku semacam sudah kenal dengannya lama
umpama aku pernah bertemu dengannya sebelum ini.
aku dan dia cukup banyak persamaan.
adakah ini kebetulan atau takdir yang Allah tetapkan?
aku tidak tahu.

semalam,
dia mengadu padaku
dia penat sangat bekerja di Singapura
walaupun gaji besar namun tiada kehidupan
dia nak berhenti kerja.

aku tak terkejut
sebab kebelakangan ni
memang dia macam tak berapa nak cergas
demam-demam, tidur siang lama sangat
aku tahu dia penat.
sebab tu aku biarkan je
tapi tak sangka la dia nak berhenti.

aku doakan dia dapat kerja baru yang lebih bagus
kalau gaji kecil pun tak mengapa
asalkan halal.
ameen.

btw, belum terlambat lagi kan nak wish
salam raya korban kepada rakan-rakan beloggers semua
semoga kita semua
dapat menghayati erti pengorbanan Nabi Ibrahim ke atas anaknya, Nabi Ismail
moga kita mampu berkorban dengan ikhlas seperti para Nabi terdahulu.
:)

4 comments:

  1. Uish keje kat spore.. Gud gud

    ReplyDelete
  2. dia da nak berhenti keje kt singapore da pun. huhu =.='

    ReplyDelete
  3. Rezeki itu tuhan da tetapkan..sokg je die spy trus b'usaha..

    ReplyDelete